Tankar runt sex

Maria om Knulla Lugnt!:
det här är ju ett ganska intressant ämne eftersom många ungdomar tänker " det händer inte mig " men varför skulle det INTE kunna hända dig om man säger så? hur tänker du kring det? jag tycker personligen att kondomer borde sjunka i pris då det behövs väldigt ofta och gärna delas ut i tex barer och nattklubbar för ett mycket lägre pris eftersom det är oftas då man drar hem någon.
Bra blogg!
Fröken Fjun svarar: Tyvärr är det ett stort problem, inte bara i Sverige utan överallt. Jag själv är otroligt paranoid eftersom jag för det första inte vill ha oväntade barn, dessutom så tror jag alltid att jag ska drabbas utav alla sjukdomar som jag så flitigt studerar (min chef kallar mig hypokondriker) men jag tror inte jag är hyppo, jag tror att jag är försiktig.
Jag tror inte att jag HAR allt, jag tror att jag kan FÅ allt, och rent logiskt.. Det kan jag ju?
Så jag håller med dig Maria, kondomer borde faktiskt vara gratis! I vissa län är ju p-piller gratis, varför inte kondomer?
Då kan både män och kvinnor ta ett större ansvar, och 69:- för 10st kondomer, det är inte okej!
Men då kan jag tipsa alla som går gymnasiet eller liknande, skolsköterskan brukar för det mesta ha kondomer hon delar ut gratis, samma sak hos barnmorskan, men ta inte allt för många! Även kondomer har bäst-före-datum!
Dessutom ska man undvika att ha dom i plånböcker eftersom det fort skaver sönder den!
Tack för komplimangen Maria, och fortsätt kommentera och fråga för att få en roligare och intressantare blogg!
Och kom ihåg:
Knulla lugnt!/ Fröken Fjun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0