Abort, bra eller dåligt?

Där har vi en fråga som är en jäävligt öm punkt för dom flesta, och ska jag vara helt ärlig så är jag för abort, dock inte som ett preventinmedel utan snarare som en sista utväg! Många läsare kommer förmodligen att gå till attack mot mig nu, men jag anser att det är bättre att göra en abort när man är 14 år gammal än att föda barnet, sumpa skolan och få ett skitliv istället, och nu säger jag inte att det gäller alla, vissa kan verkligen vara en underbar mamma redan vid den ålder, men jag har alltid varit av den åsikten att barn inte ska ha barn! Man ska hinna leva sitt liv ett tag, göra alla dessa otroligt dumma misstag som att fastna på ett tåg, supa sig redlös och spy i sin mammas kök, det är de man har tonåren till! För sånna misstag kan man inte göra när man har barn! Däremot finns det ju pisspuckon som använder abort som något sorts preventinmedel, och DÅ anser jag att det är dråp. Det är fan inte rätt! Jag har själv genomgått en abort, och vet därför hur otroligt jobbigt det var, även om jag var fast inställd på att jag själv inte var mogen att ens ta hand om mig själv, då ska man inte tvinga ett barn till världen heller!
Har du gjort en abort, eller har din flickvän gjort en? Kommentera vad just Du känner om detta känsliga ämne!

Och för guds skull!
Knulla lugnt!/ Fröken Fjun

Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag håller faktiskt med dig helt och hållet!

2010-12-04 @ 19:09:30
URL: http://ninjapuff.se/blog/
Postat av: Gurkan

Håller med dig helt. menar inte att trycka ner någon alla har olika åsikter om allt men dom som säger att abort är mord, det är bara sjukt sagt! Det är mord att ge liv till en unge till den här världen och inte sköta hand om den och om de hade vart mord att göra abort, fatta hur många ungar vi killar mördar varje gång vi runkar tex. de är min åsikt och den står jag helt för :)



Måste bara säga att jag har aldrig läst någon blogg jag har vart emot de och jag tycker de är sjukt jävla tråkigt att läsa bloggar men din är sjukt nice, det är den ända bloggen jag faktiskt tycker är rolig att läsa :) big up!

2010-12-05 @ 06:22:06
Postat av: K.

Jag håller verkligen med! Sen så är det ju synd om barnet också!



Liksom, man kan inte ta hand om en unge om man är 14. Som du sa.. Det är då alla större misstag ska göras. Utan misstag lär man sig ju för tusan aldrig.

2010-12-05 @ 20:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0