Sexualitet

Kan vara bland det svåraste vi någonsin har att göra med. Vem är jag? Vem eller vad tänder jag på? Är det fel att tända på samma saker som jag? Är jag helt ensam??
Det finns absolut ingen läggning som är "fel". 
Det finns homo-bi-trans-hetero och asexualitet. 

Utöver dessa finns det så kallade parafiler, eller som även nämns som störningar. Pedofili är ett bra exempel. Det finns absolut inget fel att tända på yngre, att däremot utöva något mot dom eller ens att titta på barnporr är inte tillåtet. 
Det finns även sexuella beteenden. Parafiler som inte anses vara sjukliga eller en störning. T.ex BDSM (Bondage, Bondage-Disciplin, Dominans-Underkastelse, Sadism-Masochism) 
Dessa får man även utöva (om båda parter är med på det såklart!)
På tal om just BDSM.. man kan ju faktiskt tro att det är den dominanta som har all kontroll? Eller hur?
Fel! Om den undergivna säger säkerhetsordet så är det (oftast) självklart att den dominante slutar. Så alltså är det den undergivna som styr hela leken. Intressant va? ;)
Jag kanske svävade ut lite, men jag satt och funderade just på sexualiteter.. Btw, det finns flest Bisexuella i Sverige och San Francisco ;)
Knulla lugnt!/ Fröken Fjun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0