Frågor och Svar

Lisa frågar: Är det farligt att spräcka mödhoms hinnan?

Fröken Fjun svarar: Den fruktade "mödomshinnan" existerar i själva verket inte, det som däremot kan hända är att man "spricker" om man inte är tillräckligt våt, dvs slidmynningen (öppningen) vidgas för snabbt eller är torr, så det blir små sprickor som ibland, men inte alltid blöder!
ingen fara, ta det lugnt och börja långsamt!


Anneli frågar:
Hej. Jag undrar, ibland när jag har sex och även när jag stoppar in en tampong. Så ibland tar det som "i" ganska långt in, det känns ungefär som.. jag vet inte. Men under sex känns det nästan som han kommer för långt in, men då väntar vi ett tag osså kör vi lite lugnare och då går det bra igen. men det tar så j*vla ont då det väl händer, och jag vet inte vad det som "rör" i. Vet du vad detta beror på? Tacksam för svar! Bra blogg förresten!

Fröken Fjun svarar: Hejsan, jag är nästan 100% säker på att det är Livmodertappen du känner av,
det är alltså längst ner på livmodern. Och jag förstår mycket väl att det gör ont om kuken tar i den!
Men ett tips är att försöka hitta snällare ställningar! pröva dig fram vad som känns bra, eller så tar ni det bara lite lugnt som du själv skrev! Tack för komplimangen!
Och kom ihåg:

Knulla lugnt! / Fröken Fjun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0