Frågor och Svar

Fick ett mail av en anonym tidigare som undrade hur jag kunde så mycket om sex egentligen, men har helt glömt bort att svara! Ber så hemskt mycket om ursäkt!

Fröken Fjun svarar: Anledningen till att jag kan så mycket om sex handlar helt enkelt om att jag för det första älskar sex, det är fin motionsform som dessutom påverkar psyket på ett positivt sätt (om det är ömsesidigt sex såklart) dessutom så är det ett av dom få ämnen som man inte pratar om egentligen! Man får inte prata om sex, för det är fult och snuskigt! Men är det de egentligen? Tänk efter, alla era föräldrar har haft sex? Och om dom säger till er att det är fel att ha sex, menar dom då att dom ångrar att du blev till? Jag har haft turen att jag har haft väldigt öppna föräldrar, som inte vred sig när man som liten frågade hur barn blev till, jag fick ingen "storken kom" förklaring, utan min mor satte sig ner och berättade att om man älskade en människa tillräckligt mycket och verkligen ville ha barn så gjorde man ett! Fick lite bättre förklaring än så, men orkar inte dra upp det här (ni får väl kommentera om ni vill ha hela historien) Och jag menar.. jag frågade inget mer? Jag fick svar på mina frågor, många av mina kompisar fick inte det, så jag började intressera mig för ämnet rent allmänt redan i 5-6:an tror jag, jag läste i böcker och sånt där :) Var världens boknörd! Och ju mer jag lärde mig desto mer lärde jag även mina vänner, vissa av dom vågade inte prata med vuxna, vilket jag kan förstå fullt ut eftersom vuxna allt för ofta drar sig för ämnet!
Hur som helst började fler och fler fråga mig istället eftersom jag visste en del. Uppmärksamheten och känslan av att kunna lära ut något viktigt blev överväldigande, och när jag fick ta över sexualundervisningen i högstadiet insåg jag att jag faktiskt kunde otroligt mycket om ämnet, så på den vägen är det! Sen när jag förlorat oskulden och insåg att det var Bättre än föväntat så fortsatte jag helt enkelt läsa på, mycket om statistiker, och lite allmänt: bra att veta saker, speciellt om sjukdomar och tips och trix.
Så började jag gymnasiet, och även här kommer dom flesta till mig när dom vill ha råd om sex och samlevnad, och jag blev till slut övertalad till att starta denna blogg, jag hoppas det ger svaret på din fråga, även om det blev längre än vad jag tänkt.. men jag gissar på att du ville höra mer än: Jag älskar att knulla och därför kan jag allt!
För jag kan inte allt, men jag jobbar mig ständigt uppåt!
Kom ihåg
Knulla lugnt!/ Fröken Fjun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0