Frågor och Svar

Anonym:
Hej! 
Jag är 15 år (tjej) och sen i sommras har jag varit tillsammans med min kille (13 år) 
Ofta får jag höra glåpord så som pedofil och det går massa rykten om oss i skolan. Tex som att vi har haft oskyddat sex, vilket vi också har. Hans föräldrar vet om det. Och jag är rädd för att de hatar mig för det. Mina föräldrar vet inte om det, och jag vet inte om jag ska berätta för dem. /Vågar.
Vi vet om 15år gräns lagen men det blev lixom som det blev. Och jag tycker bara lagen är onödig eftersom den ska skydda barn mot förekommsten utav sexuellt våld? Det är ju inte så att jag har våldtagit honom, utan det var bara något vi gjorde för att vi tyckte det var spännande och älskar varandra... Man känner väl själv när man är mogen... 
Men nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag fruktar att jag är gravid. Man känner sig så dum...
Jag vill göra abort. Men jag bor en bit bort från den staden där man gör det...och man behöver väl åka dit 3 ggr typ? 
Jag söker bara råd. 
Tack så hemskt mycket för svar

Fröken Fjun svarar:
Självklart förstår jag hur jobbig situationen i sig är, och jag vet hur svårt det är att gå ifrån någon man gillar så otroligt mycket, det är något man helst inte gör! Och inte tycker jag att ni ska behöva göra slut för att det går rykten om er, det gör det överallt, oavsett vad det egentligen gäller. Folk kommer alltid vara uttråkade och roa sig med att sprida rykten, det ena värre än det andra. Jag tycker verkligen att du borde prata med dina föräldrar, eller kanske bara en av dom. Berätta hur Du känner inför det här, dom kommer förhoppningsvis att ge dig det stöd du faktiskt behöver! Och du har rätt angående lagen, men den är även till för att minderåriga inte ska kunna bli sexuellt utnyttjade, och om hans föräldrar bestämmer sig för att polisanmäla så kan du faktiskt åka dit på det, men dom har förhoppningsvis mer sunt förnuft än så!
Gör ett graviditetstest! Finns rätt billiga och pålitliga på Konsum, be en kompis köpa ett om du inte vågar, var på den säkra sidan, och om du är gravid så måste du åka till staden och ta hand om det, du Behöver inte berätta för dina föräldrar, men ett tips är att göra det. Att ha mamma vid sin sida vid en sån sjukt obehaglig upplevelse lugnar en, något fruktansvärt mycket! Jag skulle förmodligen aldrig klarat av det om jag inte haft min mamma vid min sida. Och framöver får du tänka på att
Knulla lugnt!/ Fröken Fjun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0