Frågor och Svar

Frågande Tjej:
hej! jag har en viktig fråga.
om man har bestämt med sin kille att ha sex första gången och man skaffar p-piller, hur länge bör man äta det då för att vara säker på att man inte är gravid?

Fröken Fjun svarar:
Hejsan, jo självklart är detta en väldigt viktig fråga, och jag är glad att du tar upp det!
Du ska börja äta p-piller samma dag som din mens startar, Helst ska du vänta i en månad, men efter 7 dagar brukar man säga att man är säker, men kom ihåg att p-piller inte är 100% säkert mot graviditet (jag blev till exempel gravid under tiden jag åt p-piller och jag missade inte en enda dag) och det skyddar inte heller mot sjukdomar, så fram tills han kan visa dig ett alldeles nytaget provresultat på att han inte har köns sjukdomar skulle jag inte råda dig till att ha sex utan kondom, att du är fri från sjukdomarna är rätt självklart eftersom du är oskuld, Men lita aldrig på din partners ord att han är ren. Ta reda på fakta!


Och kom ihåg:
Knulla lugnt!/ Fröken Fjun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0